Kuka olen?
Olen reilu nelikymppinen KTM ja kolmen lapsen perheenisä Helsingistä. Vapaa-aikani jaan perheen ja urheilun kanssa. Viimeisen kymmenen vuoden aikana olen suorittanut kolme täyden matkan Ironman-kisaa, mikä on antanut hyvää vastapainoa työn teolle. Viihdyn triathlonin lisäksi hyvin myös painonnoston parissa, suksilla tai hyvä kirja kädessä.
Olen kiinnostunut siitä, miten markkinoinnilla vaikutetaan yritysten menestykseen ja kasvuun. Kuulemani mukaan olen helposti lähestyttävä ja rento tyyppi, joka tulee hyvin toimeen lähes kenen kanssa tahansa. Olen tottunut työskentelemään haastavissa paikoissa ja haastavia projekteja haen myös yrittäjänä.
Markkinoinnin maailmassa olen generalisti, joka ymmärtää markkinointia laajasti brändin rakennuksesta performanssimarkkinointiin ja teknologioista asiakaskokemukseen.
Olen tehnyt pitkän uran brändien ja niiden rakentamisen parissa. Samalla haen aina näyttöä siitä, että markkinointi on liiketoimintaan vaikuttavaa, tuo tuloksia ja sitä kautta euroja yrityksen kassaan.
UTELIAS UUDISTAJA
Hyppään helposti mukaan uusiin kiinnostaviin asioihin, koska olen utelias. Vahvuuksiani ovat uusien asioiden tai projektien käyntiin laittaminen, sekä muutosjohtaminen kohti uutta ja parempaa toimintamallia.
Markkinoinnin työurani aloitin Red Bullilla, mistä tie vei Hartwallille lanseeraamaan Heineken-brändiä uudelleen Suomeen, sekä johtamaan Hartwallin digitaalista markkinointia.
Hartwallin jälkeen työskentelin neljä vuotta Googlella ja vastasin muun muassa Suomen Youtuben liiketoiminnasta, sekä suurimmista Googlen suomalaisista asiakkuuksista.
Viimeksi olen työskennellyt pääomasijoittaja EQT:n omistaman Touhula-päiväkotien CMO-roolissa johtoryhmän jäsenenä. Keskeisimmät oppini sieltä liittyivät kasvuyrityksen nopeaan tempoon, muutosjohtamiseen ja asiakkaan kokemuksen parantamiseen.
Näissä rooleissa olen tehnyt vaativia markkinoinnin, B2B-myynnin ja viestinnän tehtäviä ja luonut kasvua eri tavoin. Mukaudun hyvin muutokseen ja olen omimmillani nopeasti muuttuvassa ympäristössä. Yrittäjänä keskityn sekä interim-CMO-projekteihin, että markkinoinnin neuvonantoon.
USKON KASVUUN.
Erityinen osaamiseni on digitaalisessa markkinoinnissa ja kasvun rakentamisessa.
Olen myös yksi Kasva tai kuihdu- sekä Bulkista brändiksi -kirjojen kirjoittajista ja kirjoitan mm. kolumneja Markkinointiuutisiin. Julkaisen näiden lisäksi Kasvua markkinoinnilla -podcastia, jonka löydät täältä.
Olen kiitollinen, että olen saanut aiemmissa töissäni oppia, miten
tuloksellista markkinointia luodaan
ainutlaatuisia brändejä rakennetaan
maailman parhaat yritykset hyödyntävät digitaalista markkinointia ja myyntiä liiketoiminnassaan
muutosta johdetaan
asiakaskokemusta kehitetään
Näen, että monessa suomalaisessa yrityksessä markkinointi on vielä riittävää huomiota vaille jäänyt funktio, joka pitäisi saattaa seuraavalle tasolle. Oman kokemukseni ja osaamiseni avulla mikä tahansa yritys voi ottaa harppauksen eteenpäin ja tehdä markkinoinnista tuloksellista ja liiketoimintaan vaikuttavaa.
MEDIASSA
Kauppalehti: Ossi Ahto lähtee Googlelta yksityiseen päiväkotiyritykseen
Kauppalehti: Markkinoinnilla on vain yksi tavoite ja se ei ole palkintojen saaminen
Kauppalehti: Saako viraali-ilmiön aikaan vain rahalla?
Helsingin Sanomat: Varovaisen markkinoinnin aika meni jo
MTV3: Näin markkinointi valjastetaan luomaaan kasvua käytännössä
Johdon agendalla: Markkinointijohtajan agendalla 2024
Kauppalehti: Yrittäjä Ossi Ahto heitti suomalaisille kovan kuntohaasteen
Markkinoinnin osaamiseni olen hankkinut näiden työnantajien palveluksessa